Back to routine

Foto: Ava Sol/Unsplash.com

Den här sommaren har varit lite all over the place. Jag har haft sååå svårt att hålla mig till en rutin, att skriva överhuvudtaget. Jag har haft all tid i världen, men det sade bara stopp. Sjukt frustrerande. Men den här veckan har jag landat lite igen. Jag känner mig inte lika mentalt ”utspridd” och jag har faktiskt kunnat arbeta lite. De senaste dagarna har jag till och med landat i en rutin igen. Eller rutin och rutin. Kan man kalla det för rutin när man gjort det under bara ett par dagar? Hur som helst känner jag ett lugn, ett fokus, som jag inte känt på hela sommaren. Och vilken lättnad det är! Jag började bli nervös att jag inte kunde göra det här längre. Att jag inte kunde arbeta fokuserat med det som är viktigast för mig – skrivandet. Men jag tror det börjar vända. Jag hoppas det. Hoppas att jag kan fortsätta på det här spåret under resten av året. Jag mår bra av rutin. Mår bra av struktur och att pricka av en att-göra-lista. Hösten brukar inge mig en känsla av det här, av struktur. Så nu när sommaren lider mot sitt slut tror jag att jag kan komma tillbaka till den person jag vill vara. Att jag kan komma tillbaka till mina rutiner igen.

Så jävla skönt.

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång